Midsommar

Vi spenderade midsommarafton ute i mammas stuga i Selsforsen, oj så bra vi hade det och vilket fint väder vi hade. 
 
Dagen började med att resa tältet
 
Det är riktigt stort tältet, men det gick rätt smidigt ända att sätta upp, eller det såg smidigt ut, jag hjälpte inte till utan höll mig på sidan. 
 
Efter det blev det en välförtjänt lunch, sillunch och snaps till dom vuxna och varmkorv med bröd till barnen.
 
 
Jordgubbstårta till efterrätt 
 
På eftermiddan gick solen i moln och det blev lite blåsigt, men det var skönt ute ändå.
Den årliga bygget av midsommarstång och kors i taket att ingen sågade eller yxade sig. Nån gång ska vara den första.
 
 
Blev en fin liten stång, inga blommar tyvärr men fin ändå. 
 
Lite bus och lek, bad och bastu. 
 
 
Trötta och nöjda kröp vi i säng, några i tält, några i husvagn och några i stugan. 
 
Vi vaknade till regn i dag, men innan vi ätit frukost hade det slutat och solen tittat fram.
 
Nu sitter vi här hemma och myser framför tvn, nöjda över dagen och går-dagen. Trötta och sluta, och glada för att det är en till ledig dag i morgon. Kan tänka mig att jag kommer att vara riktig slut i morgon, men det är det värt.
 
Ta hand om er! Kram



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jennyhedberg.blogg.se

Ett nytt liv

RSS 2.0