Botox

I dag har jag varit i Umeå och fått botox. Vi ska se om det går att minska salivproduktionen med det. Jag kan upp lysa alla som inte använt botox, det var inte skönt. Det gjorde så fruktansvärt ont så det skulle vara själva tusan om det inte skulle funka. Jag har lite svårt att förstå hur man vill utsätta sig för den smärtan och nålarna frivilligt, nålarna var decimeter långa. Nä fy tusan!! Nu är det bara att vänta och se om det hjälper, det kan ta upp till en vecka innan det börjar funka.
 
Det har varit strålande sol och riktigt skönt ute. Synd bara att måsta spendera dagen i bilen och på lassa. Jag hoppas det blir bra i morgon också.
 
Ha en fin sommar-kväll ni där ute!
Ta hand om er, kram 
Tove
2016-06-22 @ 19:39:48

Men huvva!! Att de inte kunde ge dig nån vettig bedövning?!
Hoppas iaf att behandlingen hjälper! <3
Kram!

Linda
2016-06-23 @ 13:49:24

Tänk ändå att det finns vettiga användningsområden för botox! Hoppas att behandlingen ger önskad effekt. Kram 😘

Eva
2016-06-23 @ 20:54:06

Nämen usch, håller verkligen tummarna för att det fungerar för dig. Tänk att en del utsätter sig för det där frivilligt.

Svar: Jag förstår inte att dom vill utsätta sig för den smärtan frivilligt 😱
Jenny

Anna-Lena
2016-06-25 @ 13:35:21

Hej! Har följt din blogg ett tag, eftersom jag har en äldre bror som fick ALS hösten 2015. Han kan numera näppeligen göra sig förstådd, han har fått en peg eftersom han knappt kan svälja samt har en högerhand som blir mer och mer försvagad. I övrigt inga mer symptom...än så länge.

Sist han var i Umeå blev han strålad mot spottkörteln för att minska salivproduktionen. Är det inget du blivit erbjuden?

Det är en så hemsk sjukdom; och jag lider så med er som drabbats!

Vad har du för symptom?

Kämpa på - KRAM!

Svar: Hej! Vad kul att du följer min blogg. Ja, det är en hemsk sjukdom, önskar att den kunde utplånas.
Vi skulle börja med botox och se om det hjälpte annars skulle dom stråla.
Kram
Jenny




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

jennyhedberg.blogg.se

Ett nytt liv

RSS 2.0